Meditációk, Tanfolyamok, Mozgásterápiák

LÉLEK KOMMUNIKÁCIÓ

Bliss Léleksziget

Állásból előrehajlás

UTTÁNÁSZANA
(Hátsó nyújtás állva)


Miért jógázzunk? Mert a jógagyakorlás az egész testre kifejti jótékony hatásait. Az állásból előrehajlás egy kezdő szintű álló póz.

Jótékony hatásai fizikai szinten:

  • Főbb struktúrák: csípőízületek, lábak, gerinc
  • Főbb ízületi működések: csípőhajlítás, térdnyújtás, enyhe gerinchajlítás (minél feszesebbek a térdhajlító izmok, annál fokozottabb a gerinchajlítás).


Orvosi ellenjavallatai:

  • Akinek hátsérülése vagy csontritkulása van, annak a mély előrehajlást fokozatosan és óvatosan szabad csak végrehajtania
  • Akinek magas a vérnyomása, az fokozatosan vegye fel ezt a pózt, és csak akkor maradjon benne, ha a légzés nem erőltetett
  • Akinek alacsony a vérnyomása, az lassan emelkedjen fel belőle, nehogy megszédüljön


Feszített izmok:

  • Felsőtest: gravitáció
  • Alsótest: térdhajlító izmok, térdízületi izmok, lábfejek és bokák (az egyensúly megtartása)


Nyújtott izmok:

  • Gerincet tartó izmok
  • Térdhajlító izmok
  • Középső és kis farizom hátulsó izomrostjai, nagy farizom
  • Körte alakú izom
  • Nagy combközelítő izom
  • Lábikra izom


Lehetséges nehézségek: a térdhajlító izmok, a gerincet tartó izmok és a farizmok feszülése

Mire figyeljünk?
Eben a pózban a gravitációs erő dolgozik. Aki feszességet tapasztal a lába hátsó részében, hajlamos arra, hogy leengedje magát, amellyel feszességet és vértolulást idéz elő az egyenes combizomban és a horpaszizmokban. Ilyenkor jobb ellazítani a térdeket és megkeresni azt a pontot a csípőízülettel, ahol a gerinc már kiengedhet. Ezek után már ki tudjuk egyenesíteni a lábakat egy idő után és ez egyenletes nyújtást biztosít a test hátulsó vonalán.

Jógázz velem: hétfőnként 18.30.-19.30. Budapest, X&Y Budapest Életmód Központ
                    keddenként 18.00.-19.00. Dunabogdány, Művelődési Ház

Kammerer Edina Bliss
Képek: Leslie Kaminoff: Jóga anatómia


Hírlevél