Meditációk, Tanfolyamok, Mozgásterápiák

LÉLEK KOMMUNIKÁCIÓ

Bliss Léleksziget

Csónak póz

NAUKÁSZANA

Miért jógázzunk? Mert a jógagyakorlás az egész testre kifejti a jótékony hatását. Ez az ászana kiválóan alkalmas a hasizom erősítésére. A kezdő gyakorlatok közé soroljuk.

Jótékony hatásai:

  • Serkenti az izom-, az emésztő-, a keringési-, az ideg- és a hormonrendszert
  • Tonizálja valamennyi szervet
  • Megszünteti a letargiát
  • Hasznos idegi feszültségek levezetésére, mélyrelaxáció előidézésére
  • Savászana előtt segít mélyebb relaxációs állapotba kerülni
  • Ébredéskor azonnali frissítő hatása van

Ellenjavallatok:

  • Várandósság
  • Menstruációs időszak első, intenzív napja
  • Migrén
  • Szívpanaszok
  • Asztma
  • Kórosan alacsony vérnyomás

Hogyan építsük fel ezt az ászanát? Feküdjünk alaphelyzetben, lefelé néző tenyerekkel. Mélyen lélegezzünk be, tartsuk bent a levegőt és emeljük fel a lábakat, a karokat, a vállakat, a törzset és a fejet a talajról. Az egyensúlyunkat a fenéken tartjuk meg és fontos, hogy a gerincünket egyenesen tartsuk. A lábakat kb. 15 cm-re emeljük el a talajtól. A karokat tartsuk egyvonalban a lábujjakkal. A tekintetünk a lábujjakat követi. Amíg megtartjuk a pózt, addig tartsuk bent a levegőt (számoljunk el 5-ig), majd kilégzésre engedjük vissza a talajra a testünket. Óvatosan engedjük vissza magunkat a jógaszivacsra, nehogy megsérüljön a fej hátsó fele. 3-5ször ismételjük meg, minden egyes kör után pihenjünk háton fekvő Savászanában pár másodpercet. Amikor megpihenünk, belégzéskor finoman toljuk ki a hasfalunkat, hogy ellazítsuk a hasizmunkat.

Légzés: Belégzés mielőtt megemeljük a testet. Bent tartjuk a légzést, miközben emeljük, megfeszítjük és visszaengedjük a talajra a testet. Kilégzés alaphelyzetben.

Később, haladó gyakorlatként úgy is kiemelhetjük a pózt, hogy ökölbe szorítjuk a kezeinket, magasabbra emeljük a lábainkat és véghelyzetben annyira megfeszítjük a testünket, amennyire csak lehet.

Jógázz velem: hétfőnként 18.30.-19.30. X&YBudapest Életmód Központ
                        keddenként 18.00.-19.00. Dunabogdányi Művelődési Ház

Érdeklődés:blissragyogas@gmail.com

Kammerer Edina Bliss


Hírlevél