Spirituális könyvek, írások, Fényháló Spirituális Magazin

SZELLEM KOMMUNIKÁCIÓ

Bliss Léleksziget

Meditáció

"Minden összefügg mindennel. Mindent meg lehet változtatni,
mindent rendbe lehet hozni, ha végignézzük,
hogy mi minden történt velünk életutunkon idáig.
Az élet arról szól, hogy megtapasztaljunk annyit,
amennyit csak lehet és egyre teljesebbé tegyük magunkat"
Dr. Brenda Davis


Meditáció

Amikor a test és a szellem folyamatosan túlhajszolt, az eredeti hatékonysága lecsökken. A modern társasági élet, a táplálkozás, munka és még a szórakozás is megnehezíti az emberek számára az ellazulást. Sokan még azt is elfelejtették, hogy a pihenés és az ellazulás a feltöltődés természetes módja. Még ha pihenni is próbálnak az emberek, akkor is nagyon sok fizikai és szellemi energiát veszítenek a belső feszültség miatt. A test energiájának nagy részét fölöslegesen pazaroljuk. Több energiát használunk arra, hogy izmainkat folyamatos készenlétben tartsuk a munkára, mint a tényleges munka elvégzésére. Annak érdekében, hogy tudjuk szabályozni és egyensúlyban tartani a testi és szellemi működésünket a legjobb, ha megtanulunk takarékoskodni az energiáinkkal. Ennek egy módja a relaxáció elsajátítása. Az energia gyorsan használódik pl. rosszkedv, harag, sérülés vagy egy kiadós bosszankodás miatt. Az erős érzelmi kitörések és elfojtások szokásossá válhatnak. A tökéletes relaxáció során nagyon kevés energiát használunk fel. A test normál állapotának fenntartására egy kevés energiát igényel a keringés, míg a fennmaradó rész elraktározódik és megmarad.
Minden cselekedet egy gondolat következménye. A gondolatok tettekben nyilvánulnak meg, a test reagál a gondolatokra. Éppúgy, ahogy az elme küldhet egy üzenetet az izmoknak, hogy húzódjanak össze, küldhet egy másik üzenetet a fáradt izmoknak, hogy lazuljanak el. A fizikai relaxációt a lábujjaknál kezdjük el, és azután haladunk fölfelé. A szellemi feszültség esetén hasznos lassan, egyenletesen lélegezni néhány percig, s az elme hamarosan nyugodttál válik.


Miért meditáljunk?
Ha belekezdünk a meditáció gyakorlásába, ne legyenek elvárásaink, csak próbáljunk meg ellazulni általa. Az egyik legnagyobb menedéket a bennünk rejlő csendes üresség nyútja. A meditáció segít, hogy elérjük ezt, hogy hozzáférjünk még a legnagyobb viharok idején is, csökkenti az életünkben lévő feszültséget, ahogyan a vérnyomást is. Sok önfegyelmet igényel, hogy minden nap egy kis időt meditációra szánjunk. A rendszeres gyakorlás az élet minden területére kihat, összeszedettebbé, hatékonyabbá tesz minket minden cselekedetünkben. A meditáció egy személyes élmény, ami elérhető mindenki számára, nem kell hozzá semmilyen vallást, vagy tant ismerni. A kedvező mentális, fizikai és érzelmi hatások bárkinek az életét gazdagíthatják. Kedvező hatások: csökkent vérnyomás, ellazult test, fokozott energia, tiszta elme, nyugalom, békesség.


Mikor meditáljunk?
A jógik szerint a meditációra a legalkalmasabb idő hajnal 4 és 6 óra közötti időszak a legjobb, de alapvetően a felkelés utáni és lefekvés előtti időszak. A túl sok vagy túl kevés alvás nehezíti a meditációt. Kiadós étkezés szintén nehezíti, a legnehezebb akkor meditálni, ha azt érzed, hogy kimerült vagy. A tapasztalt meditáló bárhol tud meditálni, de kezdőknek néhány jó tanács:


Megfelelő hely
Olyan helyet kell találnod, ami hatékonyabbá teszi a meditációt. Pl. előnyös, ha egy fa alá ülsz. Ahelyett, hogy beülnél egy moziba, vagy tv-t néznél, menj ki a szabadba, keress egy olyan helyet, ahol a természet nyugalmát még nem zavarta meg semmi. Ha először meditálsz, akkor keress egy csendes helyet az otthonodban, ahol tudod, hogy senki nem fog zavarni. Mielőtt belépsz ide, tudatosan vedd le a cipődet és hagyj vele kint mindent, ami elvonhatja a figyelmedet. Szánj minden nap fél órát arra, hogy elcsendesedj, ennek jótékony hatását később veszed majd észre. Először próbálkozz vezetett meditációval, utána hagyd el a vezetést, és hagyatkozz a belső csendre.


Megfelelő körülmények
Készítsd elő a teret, füstölő, gyertya, aromaolaj, oltár. Hangolódj magadra, tudd, hogy ezt az időt most magadra szánod, magaddal töltöd. Ne siess el semmit, a felkészülésed legyen tudatos. A füstölővel megtisztíthatod a teret, hiszen fontos, hogy miközben meditálsz tiszta energiák vegyenek körül, azokkal kapcsolódj. Gyújts meg egy gyertyát, ami a hited szerinti lángot jelenti. Lehet ez az Angyalok fénye, Isten fénye, vagy a Te belső fényed, tudd, hogy azáltal, hogy meggyújtod a gyertyát, emlékezteted, meghívod és előkészíted magad a találkozásra. Az oltár azért fontos, mert oda teheted azokat a tárgyakat, amelyek számodra a belső munkát, a belső utazást szimbolizálják. Díszítheted oltárodat kristállyal, szimbólumokkal, képekkel, gyertyával, a természetből hozott fával, friss virággal. Ne legyen zsúfolt, legyen letisztult, legyen jó érzés vizuálisan is rátekinteni. Engedd szabadon a kreativitásodat és készítsd el a saját oltárodat, ami segít az elcsendesedésben.


Kényelem
Ruházatod ne korlátozz a mozgásodat, tehát kényelmes, laza ruhában legyél, ha nem abban vagy, gombold ki a nadrágodat, vedd le az övet, a nyakláncot, minden, ami megzavarhat a kényelemben. Megmoshatod az arcodat is meditáció előtt. Használj meditációs párnát, vagy takarót, szőnyeget, ami kényelmet biztosít, de nem segít az elalvásban  Hiszen fontos, hogy olyan testhelyzetben meditálj, ami számodra kényelmes, hogy akár meg is feledkezz a testedről. Ha a testedben feszültség van, akkor arra koncentrálsz és ez elvonja a figyelmedet a meditációról.


Türelem
A sietség hátráltat. Legyél laza és tanulj meg elcsendesedni. A folyamatokat siettetni nem lehet. Akkor meditálj, ha nem kell sietned, elegendő időd van az elcsendesedésre. Fontos, hogy ne érezd azt, hogy sietned kell, mert akkor magadban tartasz egy kevés feszültséget, ami akadályoz.


Passzív hozzáállás
Elménk olyan, mint egy pillangó, mely egyik témáról a másikra röppen. Figyelmét megragadják külső tárgyak, események és emberek. Álmodozunk, ábrándozunk, esetleg magunkban morgunk régi sérelmeken. A gondolatok a nem szívesen látott vendégekhez hasonlóak: betoppannak és megzavarják a meditációnkat. Ha engedünk ilyenkor a gondolatok áramlását, akkor eltorlaszolják a belső nyugalomhoz vezető utat. A passzív hozzáállás azt jelenti, hogy megtanuljuk elengedni a gondolatokat, a tudatos légzéssel visszahozhatjuk a figyelmünket belülre.


Élmények
Ha nehezen képzelsz el valamit, nincs semmi baj. Mindenkinek másképp működik az érzékenysége. Lehet, hogy nem képeket, hanem csak színeket látsz. Ne akarj más élményeket átélni, mint amilyenek megtalálnak téged. Ha belealszol egy meditációba, nincs semmi baj, akkor is hat rád a pihentető kikapcsolódás, de alapvetően sokkal jobb, ha éberen és mélyen tudsz végigcsinálni egy meditációt. A meditáció olyan élmény, amelyet nem lehet leírni, éppúgy, ahogy a színek elmondhatatlanok egy vak embernek.
A meditáció mentális békét hoz azáltal, hogy nyugtatja és csillapítja az agyi hullámokat. Fizikai szinten a meditáció segít a test építő és regeneráló folyamatainak meghosszabbításában és csökkenti a leépülési folyamatokat. Általában az építő folyamatok 18 éves korig tartanak, majd 18 és 35 éves kor között egyensúlyban vannak a testben az épülő és öregedési folyamatok. 35 éves kor után az öregedési folyamatok felerősödnek. A meditáció jelentősen csökkenti az öregedési folyamatokat. Sejtjeink a tudatalatti ösztönös irányítása alatt állnak. Amikor gondolatok és vágyak keletkeznek a testben a sejtek aktiválódnak. Tudományosan igazolták, hogy a pozitív gondolatok pozitív változást okoznak a sejtekben. Mivel a meditáció az elmét tartósan kedvező állapotban tartja, ezért megfiatalítja a test sejtjeit és visszafordítja az öregedési folyamatokat. Meditálni éppúgy nem lehet megtanulni, mint aludni. Az ember egyszerűen belekerül ebbe az állapotba.

Ha kedvet kaptál a meditáláshoz, akkor nézz körül az AKTUÁLIS menüpontban és gyere el egy közös meditációra, hogy megtapasztald az áldásos hatását!


Hírlevél