Meditációk, Tanfolyamok, Mozgásterápiák

LÉLEK KOMMUNIKÁCIÓ

Bliss Léleksziget

NyugalOM Jóga

"A jóga nem a feledés homályába tűnt ősi mítosz, hanem a jelenünk legfontosabb öröksége.
A jelenkor alapvető szükséglete és a holnap kultúrája."

(Swámi Szatjánanda Szaraszvatí)

A jóga a helyes életmód tudománya, ezért fontos, hogy napi rendszerességgel gyakoroljuk. Az életünk minden aspektusára hat: fizikai, mentális, lelki és érzelmi életünket nagy mértékben tudjuk befolyásolni a rendszeres jógázással. A jóga szó "egyesülést" vagy "egységet" jelent, s ebből az egyéni tudat és az univerzális tudat egyesülésére következtethetünk. A jóga a test, a tudat és az érzelmek egyensúlyba hozását, azok harmonikus összhangját jelentik.

A jóga a személyiség külső megjelenési formáján, a fizikai testtel való munkával kezdődik, s ez gyakorlatias, kézzelfogható kezdőpont. Amikor a fizikai síkon egyensúlyhiány lép fel, a szervek, az izmok és az idegek működése nem harmonikus. A jóga célja többek között, hogy a testi funkciókat olyan tökéletes összhangba hozza, hogy azok tökéletes működése megteremtse az egész test jólétét.

Miután megismertük a fizikai testünket, a jóga által átléphetünk a mentális és érzelmi síkokra. Sokan szenvednek neurózisoktól, fóbiáktól a stressz miatt. A jóga nem gyógyír ezekre, ám megtanít arra, hogyan birkózzunk meg velük. A jógának számos ága van: rádzsa, hatha, gjana, karma, bhakti, mantra, kundalíni, laja, stb. Fontos, hogy megtaláljuk azt a fajtát, ami leginkább illik a személyiségünkhöz. Ezek közül talán a hatha jóga a legismertebb és a legszélesebb körben gyakorolt jóga.

Miért fontos a jóga?
A fizikai és mentális terápia egyike a jóga vívmányainak. Amiatt ennyire hatékony és erőteljes, mert az egyesülés és harmónia holisztikus szemléletét adja át. A jóga, mint alternatív terápia alkalmas pl. az asztma, a cukorbetegség, a vérnyomásprobléma, az ízületi gyulladás, az emésztőrendszeri rendellenességek gyógyítására.

Sokak számára a jóga az egészség és a fizikai jólét megőrzéseként alkalmazott eszköz az egyre feszültebb hétköznapok során. A testhelyzetek megszüntetik a rossz közérzetet, amely a nap folyamán, akár egész nap ülve, vagy állva, a rossz testtartásban beleragadva keletkezik. A relaxációs technikák segítenek a kevés szabadidőt hatékonyan felhasználni.

A jóga sokkal, de sokkal több, mint fizikai gyakorlatok összessége, inkább egy olyan eszköz, ami segít bennünket egy új életmód kialakításában, ami magában foglalja mind a belső, mind a külső valóságunkat.

Jógázás előtt kb. két órával már ne fogyasszunk semmilyen ételt, az óra előtt víz fogyasztása javasolt, közben nem annyira, az órák után viszont szintén ajánlott. Minden felszerelés adott, kényelmes ruhában érkezz, nyitott szívvel! :) Amennyiben előre jelzed a részvételi szándékod, biztosan lesz helyed!

Időpontok

Hétfőnként 18.30.-19.30.: Budapest, 1 900 HUF/alkalom

A programokra előzetes bejelentkezés szükséges. A friss időpontokat keresd az AKTUÁLIS menüben.

Előzetes bejelentkezés:
Kammerer Edina Bliss
+36 20 399 7177
blissragyogas@gmail.com


Hírlevél