Spirituális könyvek, írások, Fényháló Spirituális Magazin

SZELLEM KOMMUNIKÁCIÓ

Bliss Léleksziget

Egészségnapi Előadás: Stresszoldó technikák

Az első előadássorozatomat egy Egészségnapon tartottam meg, stresszoldó technikák bemutatására kértek fel, ennek az előadásnak a rövidített változatát lehet is itt olvasni. Azóta ugyanezzel az anyaggal, kibővített formában már több előadást is tartottam, nagyon hasznosnak bizonyult és számos érdeklődőt vonz ez a téma.

A jelenlegi társadalom egyik komoly feladata a stressz leküzdése és annak helyes kezelése. Ezeket a módszereket könnyedén át lehet ültetni a hétköznapokba és komoly sikereket lehet elérni velük. Azonban ezek a módszerek a stressz gyökerét nem szüntetik meg, ha valaki komolyan szeretne feszültségmentes életet élni, akkor fel kell derítenie magában, hogy mely helyzetek, miért váltanak ki belőle félelemeket. Minden stressz alapja a félelem. Hasznos, ha tudjuk, hogy félelmeink 95 %-a nem reális. Az elménk futtat bizonyos öröklött vagy felvett viselkedésmintákat, amelyeket, ha felismerünk, akkor meg tudunk szüntetni!

5 olyan módszert szedtem össze, amely hatékony a feszült helyzetek oldásában, az első ilyen a légzés. A légzés segítségével könnyen és gyorsan meg tudunk szabadulni a stressztől, a légzés összekapcsol a jelen pillanattal, tehát, ha valaki "elszállós" típus, a légzés segít neki a jelenben maradni. Rengeteg áldásos hatása van, és ha jobban belegondoulunk, semeddig nem tart a felületes légzésről tudatos légzésre váltani, és a magunk javára fordítani!

A meditáció már egyre elismertebb és elterjettebb a nyugati társadalmakban is, jó, ha tudunk arra időt szakítani, hogy relaxáljunk és megtizedeljük a gondolatainkat. A meditáció egyéni megtapasztalás, de gyakran csoportban is végezzük, egyrészt azért, mert amikor a csoportenergia összeadódik, az egy csodálatos energiafelszabaduláshoz velet, másrészt pedig, aki kezdő, annak sokszor könnyebb egy vezetett imaginációval elindulni, mint egyéni úton próbálkozni, hogy vajon mit kellene érezni, tapasztalni.


A poztiív gondolkodásról kevesen tudatosítják, hogy mennyire stresszoldó lehet, hiszen amikor igenlő, szeretetteljes gondolatokkal töltekezünk, akkor elejét vehetjük a depressziónak. Ma már elfogadott az, hogy a gondolataink alakítják a körülményeinket, a megtapasztalásainkat, tehát fontos arra odafigyelnünk, hogy milyen élményeke vonzunk a gondolataink által. A gondolataink prgoramozására és átalakítására sok lehetőség van, többek között a BlissÍrisz: Lelkesítő - Pozitív programozás CD is kiváló segítség ehhez!


Az egészséges táplálkozás szintén egy olyan téma, amelyről nagyon sok hasznos információhoz hozzá lehet már jutni. Alapvetően az a legfontosabb, hogy arra törekedjünk, hogy olyan táplálékot vegyünk magunkhoz, amelynek elsődleges forrása a nap eneriájával táplálkozik és nem befolyásolja élelmiszerfeldolgozás, stb. Figyeljünk a testünkre, ő pontosan fogja tudni, hogy mire van szüksége!

A mozgás számos formája áldásos hatású, a friss levegőn akár egy séta, akár egy biciklizés, felbecsülhetetlen energiaforrás a testünk és a lelkünk számára is. A mozgás segít abban, hogy a testünkben tárolt feszültségek kioldódjanak és az energiablokkok megszűnjenek. A testünkben futó energiapályák tisztasága azért fontos, mert az életerő ezeken áramlik keresztül, így szabad áramlást biztosítunk neki. Két mozgásterápiát ajánlanék: a saját fejlesztésű TEA Táncot, ami kifejezetten ezekre a lelki eredetű blokkokra koncentrál és oldja, valamint a Jógát, ami egy csodálatos életmódhoz is elvezet bennünket azon túl, hogy karbantartja a testet.

De minden változás a fejben dől el!