Meditációk, Tanfolyamok, Mozgásterápiák

LÉLEK KOMMUNIKÁCIÓ

Bliss Léleksziget

Széktartás

UTKATÁSZANA

Miért jógázzunk? Mert a jógagyakorlás az egész testre kifejti jótékony hatásait. A széktartás egy kezdő szintű álló póz, egy hossztengelyes gerincnyújtás. Az egyik legjobb comberősítő és combformáló gyakorlat.

Jótékony hatásai fizikai szinten:

  • Nyújtja a bokát, lábikrát, mellkast, vállakat és a gerincet
  • Fokozza a hasi szervek működését
  • Jótékony hatása van a szívre és a rekeszizomra
  • Kifejezetten jó a lúdtalp gyógyítására

Orvosi ellenjavallatai:

  • Nem ajánlatos végezni egyedül,
  • Fejfájás, álmatlanság, túl alacsony vagy magas vérnyomás esetén

Feszített izmok:

  • Gerinc: csigolya harántnyúlvány közti izmok, gerincfeszítő izom, kis horpaszizom
  • Vállak és karok: csuklyásizom felső része, elülső fűrészizom, középső deltaizmok, hanyintó (amikor a tenyér kifelé és felfelé fordul) alkari izom, ujjakat feszítő izom, hasi izmok (a hosszanti gerincnyújtáshoz és az alsó gerinc teherhordásához).
  • Lábak: középső farizom és kis farizom, távolító izomcsoport (a térdhajlító izmok által szabályozott és egyensúlyozott), négyfejű combizom, elülső sípcsonti izom, lábfej belső izmai.

Nyújtott izmok:

  • Széles hátizom
  • Rombuszizmok
  • Nagy farizom

Lehetséges nehézségek:

  • Feszes, széles hátizom
  • Gyenge négyfejű combizom
  • A térdek kieshetnek az egyenes tartásból
  • túlfeszített csípők (emiatt a térdhajlító izmok ellenállnak, hogy a négyfejű combizom az ülőcsontokat A térd hátulsó részeitől elhúzzák)

Mire figyeljünk?

  • A térdek ebben a pózban könnyen megsérülhetnek (ugyanis részleges hajlításban vannak)
  • Ebben az ászanában a gravitáció az ellenállási erők forrása (ha nem megfelelően csináljuk, akkor sokkal nehezebbnek érezzük magunkat a saját testsúlyunknál.


Jógázz velem: hétfőnként 18.30.-19.30. Budapest, X&Y Budapest Életmód Központ
                     keddenként 18.00.-19.00. Dunabogdány, Művelődési Ház

Kammerer Edina Bliss
Képek: Leslie Kaminoff: Jóga anatómia


Hírlevél