Meditációk, Tanfolyamok, Mozgásterápiák

LÉLEK KOMMUNIKÁCIÓ

Bliss Léleksziget

Ülésből előrehajlás

Paschimottaasana

Miért jógázzunk? Mert a jógagyakorlás az egész testre kifejti jótékony hatásait. Az ülésből előrehajlás erőteljes masszázst ad és élénkíti a hasi zsigereket, különösen a májat és a lépet.

Figyeljünk a légzésre!
Belégzés a kiinduló helyzetben
Kilégzés lassan, miközben előrehajolunk
Belégzés a statikus helyzetben
Kilégzés, miközben a törzset a lábak felé közelítjük a karok segítségével
Lélegezzünk lassan és mélyen a végső testhelyzetben.
Belégzés, miközben visszatérünk a kiinduló helyzetbe

Fókuszpont

Fizikai szinten: a hasat, a hátizmok ellazulását vagy a lassú légzést
Spirituális szinten: a szakrális, vagy kettes csakrát

Sorrend
Hátrahajló ászanák előtt vagy után végezzük (pl. kerékállás vagy boldogságpóz)

Jótékony hatásai:

  • Frissítőleg hat valamennyi emésztőszervre és javítja az emésztést. A bélműködést szabályozza, a perisztaltikát növeli, és leküzdi a székrekedést, ezáltal megszabadít a hastájéki túlsúlytól
  • Szabályozza a hasnyálmirigy működését, a szénhidrát anyagcserét és a vércukor szintet. Felbecsülhetetlen asana a cukorbetegeknek.
  • A teljes idegrendszert erősíti, megmozgatja az ízületeket, a gerinc rugalmassá válik, a test fiatalosságát megőrzi.
  • Rendszeres gyakorlásával enyhíti a gerinc összenyomódását és az ülőidegzsábát.
  • Nyugtatja az elmét.
  • Nyújtja a láb hajlító izmait és fokozza a csípőizület rugalmasságát
  • A jógaterápiában a méhelőesés, menstruációs rendellenességek, májrenyheség, cukorbetegség, vastagbélgyulladás, vesepanaszok, bronchitis és eosinohilia kezelésére alkalmazzák


Ellenjavallatok:

  • Porckorongsérv
  • Isiász


Hírlevél