Meditációk, Tanfolyamok, Mozgásterápiák

LÉLEK KOMMUNIKÁCIÓ

Bliss Léleksziget

Univerzális gerinc-csavaró póz

SAVA UDARAKARSANÁSZANA

Miért jógázzunk? Mert a jógagyakorlás az egész testre kifejti a jótékony hatását. Ezt az ászanát az előrehajló és a hátrahajló ászanák után, vagy azok a gyakorlatok után, amelyek erőteljesen igénybe veszik a gerinc ágyéki szakaszát, valamint a huzamosabb ideig tartó ülés után érdmes csinálni. A kezdő gyakorlatok közé soroljuk.

Jótékony hatásai:

  • Enyhíti a merevséget és a fáradtságot, különösen a gerinc alsó szakaszán
  • Rendszeres gyakorlása megszünteti a gerincferdülést
  • Oldja a székrekedést és az emésztési rendellenességeket
  • Cukorbetegség és veseproblémák esetén nagyon hasznos
  • Csökkenti a hason felgyülemlett zsírréteget
  • Masszírozó hatása által tonizálja a medence és a has szerveit

    Ellenjavallatok:
  • Mivel ez a póz helyreigazítja a csípő rendellenességeit, azonnal hagyjuk abba, ha erős fájdalomérzetet tapasztalunk
  • Porckorongsérv, az ebből való lábadozás idejét is beleszámítva


Hogyan építsük fel ezt az ászanát? Feküdjünk alaphelyzetben, majd helyezzük a karunkat oldalsó középtartásba, tenyereket lefelé fordítva. Hajlítsuk be a jobb térdet és a talpunkat érintsük a bal térdkalácshoz. Tegyük a bal kezet a jobb térdre. Közelítsük a jobb térdet óvatosan a talaj irányába a test bal oldalán. Addig tartsuk a véghelyzetben, amíg kényelmes. A tekintetünk a jobb kezünket követi. Majd térjünk vissza a kiinduló helyzetbe, fordítsuk vissza a fejünket és a térdünket középre. Ismételjük meg a gyakorlatot a másik oldalon.

Légzés: Belégzés a kiinduló helyzetben. Kilégzés miközben a térdet a talajhoz közelítjük és oldalra fordítjuk a fejünket. Lélegezzünk mélyen és lassan a véghelyzetben. Belégzés, miközben visszatérünk középre, majd kilégzés, mikor kinyújtjuk a lábunkat.

Fókuszpont: fizikai szinten a légzésünket és a hát ellazulását figyeljük. Spirituálisan a köldök-csakrára fókuszálunk.

Jógázz velem: hétfőnként 18.30.-19.30. X&YBudapest Életmód Központ
                      keddenként 18.00.-19.00. Dunabogdányi Művelődési Ház

Érdeklődés: blissragyogas@gmail.com

Kammerer Edina Bliss


Fotó: Misi Borsos


Hírlevél